Saturday, January 1, 2011

Entri pertama sempena tahun 2011

Rasanya masih belum terlambat tok wish Happy New Year kepada sume rakan2 belog.... Masih lagi pada tarikh 1/1/11 Hehehe cantek nombor, sape banak ari nie best la.. Binari abes kad pengenalan...

Setiap kali masuk tahun baru emsti orang tanya apa azam tahun baru.. Hurmmm, sebelum cakap pasal azam tahun baru, azam yang tahun lepas dah tertunai ke??

Bagi aku, alhamdulillah azam tahun lepas dah tertunai... Azam yang pertama aku nak tukar position keje aku.. CHECKED! Diakui bukan senang aku nak tukar post keje aku nie, macam2 dugaan aku dapat.. Dengan boss nye taknak approve la, ngan bonus aku kekonon nak potong la... Tapi alhamdulillah, rezeki pantin baru kot, dalam bulan 3 gitu.. Boss aku approved pertukaran post aku, bonus tetap maintain plus dapat plak tambahan bonus sebab aku dapat anugerah executive cemerlang.. Hehehe.. Maunye tak cemerlang, time bujang bese la keje sume tip top, cuti pun jarang hehehe..

Tahun lepas jugak aku berjaya menjejakikan kaki ke Pulau Krabi.. Ni memang impian aku sekian lama, aku memang tingin sangat nak pergi pulau yang disenaraikan sebagai salah satu kepulauan tercantek di Asia nie... Alhamdulillah, rezeki aku dapat jugak kami bulan madu kat sana...

Seperti pasangan pantin baru yang lain, lepas kawen haruslah nak dapat anak kan? So tahun lepas memang target aku nak dapat anak, alhamdulillah dimakbulkan Allah.. Aku berjaya menjadi ibu pada usia aku 26 tahun.. Heee.. Bila yang next? Oooo mungkin hold lagi 2,3 tahun kut...

Tahun lepas jugak mencatatkan sejarah dalam diri sendiri, aku berjaya menakluk chewahh ayat tak boleh tahan seluruh Malaysia.. Hehehe maksud aku kat sini, aku dah berjaya jejakkan kaki ke seluruh Malaysia termasuk Sabah/Sarawak..

Cukuplah, pencapaian azam tahun lepas yang berjaya aku tunaikan... Ada jugak yang tak tertunai, contohnye nak kurus muahahhaha.. Ntah tahun bila lah aku leh kuruskan badan ni balik cam zaman2 belajar dulu...

Azam tok tahun ni plak.. Meh kiter senaraikan....

1. Nak explore motherhood moment, berusaha menjadi ibu yang terbaik buat Ar-Rayyan..
2. Insyaallah, jika da rezeki kami ingin beli rumah sendiri sementara masih sihat ni ye tak..
3. Nak tingkatkan eknomi famili, maklumlah dah ada anak ni banje lebey la sket..
4. Nak travel bersama hubby dan Ar-Rayyan ke Singapore dan Beijing.
5. Nak sambung Master.

Kesimpulannye, aku nak jdik ibu yang baik, isteri yg solehah, pekerja yang cemerlang dan nak travel bersama familiku.. yang penting nak spend moment yang ada bersama orang yang aku sayang...

Ni dah mcam wislist, bukan azam.. Muahahaha tapi aklau wishlist, banyak nie dalam paler...

Dah.. aku nak draft lagi entri tok seminggu.. Muahahha azam baru kan nak adaik pekerja cemerlang, mana buleh update belog kat opis.. Cuma boleh update belog memalam, tu pun lepas siap sume keje umah dan dah tidokan anak dan laki.. Kalau laki belum tido mana buleh, kang...... pepaham sendiri sudah!

1 comment :

Pstttt.. Tekiu ya!


















Tweet

Share




Sebarkan.




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails